Kotimainen startup tekee suomalaisesta onnellisuudesta vientituotteen (24.1.2022)

Breaks Finland Oy lanseeraa Happiness as a Service -palvelumallin (HaaS), joka perustuu maailman onnellisimman kansan, suomalaisten, tapaan tehdä työtä. Palvelu koostuu viikottaisista yhteisöllisistä hetkistä ja valmennuksista verkossa, jotka tauottavat työtä ja luovat perustan entistä paremmille työpäiville.

Tutkimusyhtiö Gartnerin kansainvälisen selvityksen mukaan ainoastaan noin 13 prosenttia työntekijöistä on tyytyväisiä kokemukseensa työpaikalla. Työntekijäkokemukseen, sitoutumiseen, palautumiseen sekä yhteisöllisyyteen panostaminen ovat kasvattaneet merkitystään ympäri maailman.

”Suomi on maailmalla tunnettu tasa-arvoisesta, rennosta ja inhimillisestä työkulttuurista sekä hyvästä työ- ja vapaa-ajan tasapainosta. Koulumaailman hyvät PISA-tulokset ovat herättäneet ihmetystä maailmalla erityisesti siksi, että Suomessa koulupäivät ovat lyhyitä ja taukoja on runsaasti. Sama ilmiö näkyy työelämässä, jossa maailmanluokan innovaatiot syntyvät rennossa ilmapiirissä ilman, että töitä tehtäisiin ympäri vuorokauden. Onnelliset työntekijät loistavat tutkitusti työpaikalla. Tähän liikeideamme perustuu”, summaa Breaks Finland Oy:n toimitusjohtaja Jaana Komscha-Härkönen

Breaksin palvelukokonaisuudet koostuvat 20–40 minuutin pituisista ohjatuista tauoista, joiden avulla arvostetut valmentajat ja esiintyjät auttavat työyhteisöjä kukoistamaan. Valmentavat tauot luovat polun kohti kognitiivisen suoriutumisen, tunne- ja vuorovaikutustaitojen, luovan ajattelun sekä ongelmanratkaisukyvyn parantamista. Yhteisölliset tauot viihdyttävät ja auttavat hitsaamaan työyhteisöä yhteen antamalla jaettuja elämyksiä ja yhteisiä puheenaiheita.

”Meillä suomalaisilla on jäänyt mieletön kilpailuetu kokonaan käyttämättä. Olen jo pitkään miettinyt, miten voisimme kaupallistaa maabrändimme vientituotteeksi. Tutustuttuani Jaanaan sattumalta viime kesänä, tunnistin Breaksin liikeidean sopivan täydellisesti juuri tähän markkinatilanteeseen”, kertoo Matti Pesonen, joka on mukana kehittämässä Breaks Finland Oy:tä. Pesonen tunnetaan muun muassa The Other Danish Guy’n toisena perustajana sekä Kontulan Oluttehtaan (KEIJO-lager ja BETONII-lonkero) osakkaana ja kauppiaana.

Breaks Finlandin kansainvälistymistä vahvistetaan vuoden 2022 keväällä sulkeutuvalla rahoituskierroksella. Sitä ennen liiketoimintaa on kehitetty kevään 2020 enkelisijoituskierroksen ja Business Finlandin Tempo-rahoituksen voimin.

Lisätiedot:
Jaana Komscha-Härkönen, toimitusjohtaja / Breaks Finland Oy
puh: 050 333 5675, sähköposti: jaana@breaks.fi

www.breaks.fi

Breaks Finland Oy tarjoaa valikoiman työvirettä ylläpitäviä, innostavia ja yhteisöllisyyttä parantavia palveluita. Happiness as a Service -palvelukokonaisuus räätälöidään asiakasyrityksen lähtökohtien ja tavoitteiden pohjalta. Yhtiön hallituksessa vaikuttavat Avidly Oyj:n toimitusjohtaja Jesse Maula, juridiikan ja henkilöstöhallinnon ammattilainen Pekka Lindroos sekä Solita Groupin Recruitment & Employer Branding Director Kati Kitti.

Link to article

Suomalaisia Breikkejä maailmalle (8.3.2021)

Ihmiset ovat jo usealla mantereella osallistuneet verkon kautta Breaks Finland Oy:n voimaannuttaviin Breikkeihin. Business Finlandin rahoitus auttaa kasvavaa yritystä nyt laajentumaan ulkomaille. Yritys panostaa vahvasti kevään aikana haastavissa työoloissa kärvistelevien ihmisten auttamiseen Alankomaissa ja Iso-Britanniassa.

Juristiopiskelijat parantavat tulevaisuudennäkymiään voimaannuttavilla Breikeillä (16.9.2020)

Koronasyksyn aikana Itä-Suomen yliopisto tarjoaa oikeustieteiden opiskelijoilleen luovien ammattilaisten ohjaamia Breikkejä. Opiskelijat aktivoituvat tekemään uudenlaisia, opintojen perinteisistä sisällöistä poikkeavia asioita sekä jakamaan elämyksensä ja tuotoksensa keskenään.

Reidar Wasenius joins Breaks Finland as CCO (5.8.2020)

Experienced business developer and communicator Reidar Wasenius (53) is the Chief Creative Officer (CCO) of Breaks Finland as of 3 August 2020. His main responsibilities include marketing communications, brand-building and business development.