tiedotteet

Tiedote 8.3.2021

Suomalaisia Breikkejä maailmalle.

Ihmiset ovat jo usealla mantereella osallistuneet verkon kautta Breaks Finland Oy:n voimaannuttaviin Breikkeihin. Business Finlandin rahoitus auttaa kasvavaa yritystä nyt laajentumaan ulkomaille. Yritys panostaa vahvasti kevään aikana haastavissa työoloissa kärvistelevien ihmisten auttamiseen Alankomaissa ja Iso-Britanniassa.

Kartoitukset osoittavat kovan tarpeen Breikeille myös Suomen ulkopuolella. Pandemian tuomat haasteet ovat yleismaailmalliset. Ihmisten on pysyttävä toimintakykyisinä ja hyvillä mielin vaikka he joutuvat lopettamaan monien tuttujen asioiden tekemisen ja  suorittamaan totutusta täysin poikkeavia toimenpiteitä. Muutosvalmius ja rohkeus ovat koetuksella. Ihmisiltä vaaditaan nyt ennennäkemätöntä henkistä joustavuutta sekä siitä kumpuavaa innovatiivisuutta ja resilienssiä.

Breaks Finlandin toimitusjohtaja Jaana Komscha-Härkönen toteaa, että ”Näemme työssämme kuinka osa organisaatioista käy ylikierroksilla. Esimerkiksi monilla ICT-sektorin yrityksillä, finanssialan toimijoilla ja lakiasiaintoimistoilla on kädet täynnä töitä. Stressaantunut ihminen kangistuu erityisen helposti kaavoihinsa ja uppoutuu tuttuihin rutiineihin. Uudistumiseen ei löydy aikaa eikä energiaa.  Ammattimaisesti tuotettu Breikki virkistää ja inspiroi. Toistuessaan, Breikeillä on myös välineellinen hyöty. Toistuva inspiroituminen sekä kasvava joukko uusia näkemyksiä ja menetelmiä voimaannuttaa osallistujat pärjäämään arjessaan paremmin – sekä yksilöinä että yhteisönä.”

Kasvavassa joukossa organisaatioita ihmiset onnistuvat nyt rikkomaan oravanpyöränsä osallistumalla ammattimaisesti tuotettuihin Breikkeihin. Kevään 2020 sijoituskierroksen ja Business Finlandin Tempo-rahoituksen voimin on palkattu osaajia, joiden avulla kansainvälistyminen etenee samalla kun toiminta kasvaa Suomessa.

“Pilotoimme nyt ensin maissa, joissa voimme toimia englanniksi ja joiden kulttuuri on tarpeeksi samankaltainen kuin Suomessa. Samalla kun konseptimme kansainvälistyy kartoitamme muitakin maita vuoden 2021 aikana.” Komscha-Härkönen tarkentaa.

Yrittäjänä piilaaksossa menestynyt Jesse Maula sijoitti Breaks Finlandiin muiden yksityissijoittajien kanssa kevään 2020 sijoituskierroksessa ja toimii syksystä 2020 alkaen yrityksen hallituksen puheenjohtaja. ”Luovien alojen ammattilaisilla on paljon annettavaa liike-elämälle. Ajatusmallit ja toimintamenetelmät, joita he ovat käyttäneet jopa satoja vuosia ovat avainasemassa kun kehitetään henkilökohtaista luovuutta, yrityksen innovaatioita ja synnytetään inspiroitunutta sitoutumista. Nämä tarpeet korostuvat entisestään koronan jyllätessä ja ihmisten eristäytyessä koteihinsa.”  Maula päättää: ”Uskon vahvasti Jaanan ja hänen kokoamansa ydinporukan energiaan ja osaamiseen.”

Kasvurahoituksen ja vahvistuvan myynnin avulla Breaks Finland kehittää nyt palveluaan verkon yli niin, että tiukkoja aikoja kokevat organisaatiot yhä useammassa maassa saavat lamaantumista ehkäisevät ruiskeensa iloa ja inspiraatiota. Samalla kun Breikkeihin osallistuvat ihmiset hyötyvät ohjaajien menetelmistä, luovia ammattilaisia työllistyy mielekkäisiin tehtäviin.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Jaana Komscha-Härkönen,  puh. +358 50 333 5675,   Jaana@Breaks.fi
luova johtaja Reidar Wasenius,  puh. +358 400 432 100,   Reidar@Breaks.fi

Breaks.fi

Breaks Finland

Breikkejämme henkilöstölleen antava organisaatio saa vastineeksi pelottomia ihmisiä.  Breikkejä työpäivän aikana tarjoava organisaatio sallii ihmistensä hyvillä mielin pysähtyä yhdessä aivan uusien aktiviteettien äärelle.  He havahtuvat toistuvasti huomaamaan uusia puolia itsessään ja osaavansa aivan uusia asioita. Kun ihmiset näkevät toistuvasti itsensä, toisensa ja maailman hieman uusin silmin, heidän henkinen joustavuutensa kasvaa. Yksittäisten ihmisten ja koko organisaation innovatiivisuus kehittyy ja resilienssi vahvistuu.

Breikkien ohjaajina toimivat useiden alojen taiteilijat ja muut luovat ammattilaiset, jotka harjoituksillaan inspiroivat osallistujia laajentamaan ajatteluaan ja avaamaan oven muutoksille. Viikosta toiseen vaihtuvien ohjaajien käsissä  Breikit muodostavat sarjan hauskoja, aktivoivia ja uusia ajatuksia herättäviä hetkiä, jotka rikkovat päivittäisiä rutiineja ja auttavat ihmisiä ajattelemaan ja toimimaan luovemmin.

Similar Posts